Van Windhoek naar Outjo

21 oktober 2016 - Outjo, Namibië

Hallo allemaal,
Na een wat vervelende vliegreis met rennen voor de aansluitende vlucht, vallende bagage op mijn hoofd en een vallende man op mijn rug, waren op het eind onze koffers zoek.
De volgende dag gelukkig gebracht bij onze B&B in Windhoek.
Na een ontzettend hartelijk ontvangst bij het RTO (vertaalkantoor) zetten we koers naar Outjo. Op aanraden van zr. Esther B. zijn we in Otjiwarongo gestopt voor een break.

RTO - vertaalkantoor

Onderweg langs de Kalahari woestijn, gingen we even stoppen voor wat foto's van de omgeving en ons bakkie 4x4  ( Smokey genoemd vanwege de zwarte rookpluim bij de koude start).

John met Smokey ons bakkie

Na het nemen van de foto draaien we ons om en daar staat een moeder giraf met een kleintje op minder dan 30 meter, ik zal je zeggen dat is heeel apart.
Daarna een boom vol apen gezien, struisvogels, pumba's, wilde paarden en een soort (eland) herten die overstaken.

Giraffe met baby giraffe langs de route

Familie Struisvogel

Dan komen we 19 oktober in Outjo aan en gaan naar onze lodge, dit blijkt een vrijstaand huisje te zijn met een prachtige muurschildering, maar binnen schrokken we toch wel, het bleek meer een hutje en tevergeefs zochten we naar de airco....nee het was barco je kent het wel de ramen kunnen een stukje open.
Een keuken is alleen in een apart gezamenlijke ruimte, we zijn blij dat er niet meer gasten zijn. Dan zie ik daar ook nog eens een enorme spin op de muur...Oh die halen de muggen weg geen probleem zegt de eigenaresse, maar voor mij was het dat wel. Ze vertellen vrolijk dat er schorpioenen en slangen zitten in de tuin dus beetje oppassen, je bent in Afrika man. Maar ze zijn ontzettend vriendelijk en willen ons overal mee helpen.

Ons hutje van buiten een plaatje...

20 oktober na een badend in het zweet nacht, het blijkt nog nooit zo heet te zijn geweest in oktober als nu, gaan we mee met een broeder en zuster in de velddienst. Het is 39 graden en John doet nabezoeken met Horst, de eerste deur wil de man bijbelstudie en John laat het filmpje over Jezus zien en de man wil ook naar de zaal komen. En ik zit binnen met een zuster een bijbelstudie te doen in een hutje en mag meteen een paar paragrafen behandelen in het Engels en aan het eind bidden. Ik vond het best spannend, maar het ging wel goed denk ik ze zeiden allebei amen.

Complete met zonnehoed klaar voor de velddienst.

Zaterdag hebben we de LED vergadering en ik ben huisbewoner van Rachel in het eerste toespraakje en volgende week mag ik de nabezoek presentatie doen. John heeft het eerste aandeel in de schatten uit Gods woord. En ook het aandeel over goede commentaren geven. Dus niks relaxed, maar volop aan de bak, maar we gaan echt ook nog ontspannende dingen doen.

1. Janny en Klaas Kielstra:
    23 oktober 2016
    Oh, zit dat zo! Jullie krijgen de bijbelstudie's nu wat dichterbij. Je kunt nu bijna met een trap naar beneden, klein bochtje opzij en je bent er, toch?
    Maar wat een nieuwe indrukken hebben jullie nu al gemaakt, het is formidabel!
    Erg jammer van de hitte, dat hadden wij zo óók niet verwacht. Maar het mocht hier wel wat warmer.('snachts soms al om het vriespunt!) We zijn erg blij voor jullie, dat het toch allemaal zo'n beetje in orde gekomen is. Wij krijgen een beetje inzicht in jullie situatie en leven met jullie mee! Ontvang hierbij onze hartelijke groeten en veel zegenwensen van Jehovah en STERKTE! ma en pa, Nederland
  2. Debora en Manoah en Noëlle Kielstra:
    23 oktober 2016
    Wauw ze laten er geen gras kver groeien! Niet even wennen gewoon meedraaien alsof het nooit anders is geweest. Jehovah zorgt er zeker voor dat de tijd die jullie daar zijn ten volle benut zal worden zodat de broeders en zusters daar fijn aangemoedigd worden en er weer veel mensen bereikt kunnen worden met het prachtige goede nieuws! We vragen Jehovah of hij jullie zijn zegen en kracht wil geven om dit te volbrengen en dat het ook voor jullie tot een fantastische aanmoediging zal zijn die jullie je leven lang niet meer zullen vergeten. En wat zo bijzonder is ook wij worden weer aangemoedigd door de bijzondere ervaringen die jullie weer meemaken ( grappig daar gaan we namelijk gewoon vanuit hoor). We hopen dat jullie wat zullen wennen aan de warmte en aan alle enge dieren die daar leven......
    Veel succes en Jehovah' Zegen. Liefs Manoah, Debora en Noëlle
  3. Manoah:
    24 oktober 2016
    Eu...die spin heeft het toch wel overleeft hè, slapen met muggen is ook niet alles
    We wachten met smart op nieuwe ervaringen, en wensen jullie nog veel succes daar.