Nog twee weken alles geregeld....maar niet echt!!!!

2 oktober 2016 - Roden, Nederland

Op het laatste moment kregen we van Rachel een verontrustend berichtje. Ze was er lang niet zeker van dat de mevrouw die ons een klein huisje op haar erf had verhuurd (deels betaald) ons er ook in zou laten. Ze had namelijk anderen gewoon in een kamer boven het restaurant geplaatst. Op onze mail antwoordde ze inderdaad dat er familie in zit en we boven het restaurant zouden komen. Ze zei dat dat geen probleem was omdat het hetzelfde is als het huisje...Rachel zie dus van niet, namelijk hoge trappen en niet zelf kunnen koken. Een behoorlijke tegenslag want 45 dagen uit eten gaan loopt aardig in de papieren, ook in Namibië. Maar we laten ons niet uit het veld slaan.

Inmiddels heeft Rachel een andere locatie en hoewel 3x zo duur hebben we nu toch een plek onder de zon:).  We moeten nog wel afwachten wat het is maar we hebben een kamer, toilet en douche en een gezamenlijke keuken, wat wil een mens nog meer?

Lodge Kai-Oms

Kamer met toilet en douche

Verder zijn we er wel klaar voor, inentingen, internationaal rijbewijs en onze voorbereidingen aan filmpjes in de talen: Engels, Afrikaans, Damara, Herero, Kwangali, Kwanyama, Mbukushu en Ndonga en het lijkt ons heel bijzonder deze te kunnen gebruiken. Sommigen daarvan zijn de kliktalen, we klikken wat af haha.

Rachel gaf al in de app aan dat de mensen erg voor de waarheid openstaan en we het daar geweldig zullen vinden. En dat is een welkom bericht!! We kregen nog een fotootje van het buitengebied waar ze pas aan het prediken waren. Dit is echt een bewoonbare woning!!!!!!

Buitengebied Outjo

We hebben veel op ons Engels geoefend, denk aan alle geestelijke zaken als Bijbellezen, LED vergaderingen en Wachttorenstudies voorbereiden etc.. En dan mag John nog zeker 4 lezingen in het Engels houden zei Rolf, hij liever dan ik.

Ook ons vervoer is geregeld ( we gaan ervan uit dat dit wel goed komt), we huren een auto er wordt gesproken over een Nissan Ranger ( volgens ons bestaat die niet) een dubbel cabine 4x4 met bakkie en airco..pfff.. gelukkig dat zal nodig zijn.

Voordat we weggaan krijgen we de laatste week nog de KO voor een geestelijk extra voedselpakket en verder zijn we er klaar voor en gaan we ervoor!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Theo en Jopie:
    2 oktober 2016
    wat is het triest hoe mensen omgaan met gemaakte afspraken, het leverd voor jullie wel extra spanning op zo kort voor vertrek. we bidden voor jullie zodat het wellicht helpt om vertrouwen te blijven hebben op een positieve wending.
  2. Janny en Klaas Kielstra:
    3 oktober 2016
    Het is erg jammer, dat het wat tegenzit, maar hadden jullie anders verwacht dan?
    Het mieserige ettertje, stuit dit tegen z'n borst, hij had het liever niet zo gezien, sterker nog, hij zou het jullie willen afraden en overal van afzien omdat het niet te doen is enz.enz. Gelukkig kennen jullie het onderkruipsel en zal jullie vreugde er niet minder omzijn, daarvan zijn wij overtuigd!!! Veel Goddelijke vrede en vreugde toegewenst en mag Jehovah jullie rijkelijk zegenen. "Hoe groter de inspanning, hoe groter de overwinning en vreugde".
  3. Demelza:
    3 oktober 2016
    spannend hoor!! Bijna!!!!
  4. Ine Zwaferink:
    13 oktober 2016
    Het gaat nu echt gebeuren! Ik wens jullie Jehovah's zegen en ben in gedachte bij jullie. En wat zie ik uit naar alle ervaringen die jullie daar gaan meemaken!
  5. Wiljan Wander:
    13 oktober 2016
    Super leuk dit te lezen en jullie zo mogelijk straks ook een beetje te kunnen volgen. Spannend!!
    We zijn heel erg benieuwd en wensen jullie natuurlijk heel veel plezier, veel mooie ervaringen en Jehovah's zegen toe. Wel weer terugkomen he?! :)
  6. Janny en Klaas Kielstra:
    13 oktober 2016
    13 oktober 2016 Jullie zien, dat we allemaal vol spanning er naar uitzien!
    Mogen jullie inspanningen beloont worden en wij kunnen smullen van
    jullie ervaringen.Wij bidden, dat onze God Jehovah de hele reis jullie
    zal vergezellen en wat kan er dan nog misgaan, op misschien wat financieën na.
    We zien jullie zaterdag nog en doen jullie dan de groeten mee voor onze
    liefdevolle Afrikaanse familie. Tot zaterdag!
  7. Eduard, Petra, Tobias & Kim:
    16 oktober 2016
    Heel veel plezier en een goede vlucht morgen!! Super dat jullie dit doen!! Groetjes van ons 4tjes!!!
  8. Janny en Klaas Kielstra:
    18 oktober 2016
    Hoi, hoi,hoi,
    Schitterend, Locatie getraceerd (Windhoek)!
    Hopelijk zonder problemen (maar moe,moe,moe) reis volbracht.
    Groet, groet, groet!!!

Veel liefs , Ma en Pa, Janny en K.
  9. Marc en Nancy:
    18 oktober 2016
    Van Klaas en Janny kregen we vanavond te horen van jullie grote avontuur! Wat geweldig!!!!!!! En wat leuk dat we de reis zo een beetje mee kunnen maken. Heel veel succes, jehovah's rijkste zegen en vooral: heel veel plezier ( maar dat gaat allemaal ongetwijfeld lukken, want dit is toch "The best life ever!" Veel liefs, Marc, Nancy, Ramon en Myrthe
  10. Janny en Klaas Kielstra:
    19 oktober 2016
    Lieve John en Ria,
    Hoe gaat het ? We weten dat jullie zijn aangekomen en nog geen koffers hebben, hoe is dat nu? Nog erger dat Ria een koffer op haar zere hoofd heeft gehad, hoe is het met jou Ria? laat gauw iets van jullie horen alsjeblieft.En ontvang hierbij onze hartelijke groeten en rijke zegenwensen van JHVH. tot hores. Janny en Klaas
  11. Janny en Klaas Kielstra:
    20 oktober 2016
    Vandaag 20 oktober, zijn de koffers afgelopen woensdag aangekomen en John en Ria zijn al in de dienst uitgetrokken geweest.
    Het gaat redelijk goed met hen. Groetjes