Yes!!!! Nog 4 maanden en dan...Namibia 2016

17 juni 2016 - Roden, Nederland

We zijn al een tijdje bezig met onze voorbereidingen, het was al een hele tijd onze wens om ergens op de wereld te mogen dienen waar meer behoefte was aan Koninkrijkspredikers. Via Hans en Marga die al 2 keer in Outjo zijn geweest, werden we enthousiast om naar Namibië te gaan, waar een kleine gemeente (20 verkondigers met 1 ouderling en een mega gebied) wel wat hulp kan gebruiken. Via hun hebben we contacten kunnen leggen met Remi en Marjolein een Nederlands echtpaar in Otjiwarongo en ook met het vertaalkantoor in Windhoek, we hebben goede tips gekregen.

We kregen een mailtje van de KO daar en vonden het erg leuk dat ze er zo blij mee zijn dat wij daar komen helpen met prediken. Natuurlijk hebben we ook al een tijdje contact met de plaatselijke br. en zr. daar Rolf en Rachel via de app en we zien er heel erg naar uit hun in het echt te zien.

En het staat nu vast: we gaan 6 weken helpen in de gemeente in Outjo. Tris en Melita en Greg en Demelza passen op onze Snowy elk 3 weken en daar zijn we heel blij mee. Na veel zoeken hebben we onze Tickets geboekt, we moeten 2 x overstappen, in Londen en Johannesburg en dan na 17 uur (vliegen brr) zullen we aankomen in Windhoek. Na een overnachting daar zullen we doorreizen via Otjiwarongo en naar Outjo.

We zijn ook heel benieuwd naar onze accommodatie daar, we hebben alleen een paar kleine fotootjes gezien van het bed de douche/toilet en het koelkastje.

Maar we mogen ook gebruik maken van de ‘Pool’ (piepklein)

maar tochDe Pool in Outjo, de temperaturen kunnen behoorlijk oplopen en 35 - 40 graden is daar in de zomer geen uitzondering maar meer regel. Maar wel droog haha.

Hier wordt ook volop meegedacht met ons en dat is erg leuk. Van een br. en zr. uit Almere kregen we een beamer mee voor de gemeente daar en we hebben ook al een dvd-speler, daar gaat het gewicht in onze koffers :).

Hoewel we volop met de dienst bezig zullen zijn gaan we natuurlijk ook de rijkdommen van het land bekijken zoals: Cheetah’s, Olifanten, Giraffes etc… dus dat wordt spannend!!!

1. Janny en Klaas Kielstra:
    18 juni 2016
    Dat is pas spannend en wat zal dat een "rijke ervaring" worden in jullie pioniersleven!
    Heel veel vreugde toegewenst.
    Janny en Klaas Kielstra
  2. Marga:
    18 juni 2016
    we gaan heel erg met jullie meeleven! Het feit dat jullie kunnen gaan maakt het voor ons iets minder moeilijk dat we dit jaar niet kunnen. liefs Marga
  3. Manoah:
    19 juni 2016
    Is dat jullie onderkomen op de foto, daar naast de 'pool' staat het bed?
    Het zal wel aanpassen worden aan omstandigheden waar we ons geen voorstelling van kunnen maken!
    Suc6
    Debora, Noëlle en Manoah
  4. Janny en Klaas Kielstra:
    20 juni 2016
    Ik heb net een reactie geschreven, maar die is denk ik verloren gegaan.
    Wij zijn zeer benieuwd, hoe het jullie zal vergaan en daarnaast benieuwd naar hoe het geestelijke aspect er uitziet op het Zuidelijke halfrond van AFRICA . En hoe het met onze geliefde brs.en zrs daar gaat.En hoe zij daarmee omgaan. Wij wensen jullie Jehovah"s Goddelijke zegen en vreugde op jullie reis. Groet Klaas en Janny Kielstra