Sterren zonder tal

19 november 2016 - Waterberg Plateau National Park, Namibië

Als eerste willen we toch even reageren op de steeds terugkerende vraag, "Komen jullie wel weer terug?". Het antwoord is Ja, eh we zijn wel Nederlanders en we hebben al betaald voor de terugreis dus....:).

Dinsdag hebben we alleen maar nabezoeken en studies gedaan. Zo studeerden we met een zuster, Toini die onlangs is gedoopt. Ze heeft 4 jaar studie gehad uit het Wat leert de bijbel boek omdat ze soms maar eens in de maand studie kreeg, meer tijd hadden ze niet voor haar vanwege andere studies.  Dus we zijn nu begonnen in het Gods liefde boek en hopen haar hoewel nog maar een paar keer, te kunnen helpen de liefde van Jehovah te behouden en zijn principes te gaan gebruiken.
'S avonds had ik studie met Caroline en Valencia en John met Vicka de vriend van Caroline. Hoewel we eerst even dachten dat hij studeerde om Caroline een lol te doen, bleek dat toen hij van zijn werk binnenkwam hij meteen zijn boekje pakte om te studeren, maar daarbij had hij zich heel goed voorbereid en A-4 bladen vol geschreven met antwoorden en vragen. Hij had al 19 paragrafen voorgestudeerd. Hij wil ontzettend graag leren. En ondanks dat hij 2 banen heeft, een nachtdienst en daarachter aan nog een baan tot 13.00  in de middag, wil hij niet slapen maar direct om 14.00 studeren, dat is toch bijzonder hoor.  We denken nu al wie moet deze hongerende jongeman geestelijk voedsel gaan geven. Maar Jehovah weet vast wel raad.

Donderdag hebben we een uitje gepland voor onze trouwdag. We zijn naar Waterberg geweest, een schitterende locatie met een geweldig uitzicht op de Tafelberg van de Kalahari. Nou dat was het. We hadden een lodge van deels tentdoek en een vast dak. Ons uitzicht vanaf de veranda was schitterend, wat een sereniteit en het gevoel dat er echt nog plekken zijn waar je de stilte hoort.

Prachtig uitzicht over Waterberg vlakteWeids uitzicht WaterbergOnze Valley LodgeUitzicht Waterberg
En dan s' avonds die sterrenhemel zoals David die zag en mediteerde over van alles. Wat ontzag inboezemend was dat. Echt de sterren zonder tal... nog nooit van ons leven zoveel sterren gezien. Je zou zeggen dat het niet kan zoveel beweging in de lucht en dan niet botsen. Maar je zou nooit kunnen zeggen dat het er vanzelf is gekomen. Als je ooit zoiets geweldigs hebt gezien, dan weet je wat het is om ergens stil van te worden en wie de lof en heerlijkheid toekomt.
Helaas konden we deze sterrenpracht niet fotograferen.
S'middags hebben we ook nog een Rhino drive gedaan. We gingen met een 4x4 op zoek naar de witte neushoorns, er zijn ook zwarte, maar die zijn hetzelfde gekleurd alleen kleiner.
Eerst moesten we een heel eind de steppe in maar geen Rhino. Wat we wel tegen kwamen tal van andere dieren en deze schattige liggende giraffe. Het was zo vertederend dat we heeeel veel foto's
hebben gemaakt.

Jonge zittende giraffeJonge giraffeGiraffekop
En ja toen gebeurde het, vanuit het niets kwamen er enorme Rhino's uit de bosjes, wat een gevaarte zeg geweldig!!!
Dan zegt die gids stap maar uit, wat doe je dan... ja natuurlijk je valt die auto bijna uit van opwinding. We mochten er echt heel dichtbij en als je dan op een metertje of 8 van zo'n gigantische krachtpatser staat, krijg je toch een geweldig gevoel over wat er in het paradijs staat te gebeuren. Maar terwijl we zo mijmeren, waarschuwt de gids ons dat we achteruit moeten, want het zijn wilde dieren, oh ja, weg mijmering en terug in de wereldse werkelijkheid, zo jammer hè.
Maar we hebben genoten en schitterende foto's kunnen nemen van deze geweldige dieren.

Witte neushoorn mannetjeWitte neushoornWitte neushoorn
Vrijdag zijn we weer richting Outjo vertrokken, we waren al om 6.00 uur klaar zodat we nog konden genieten van het uitzicht en we hebben ontzettend mooie vogels gezien, maar die wilden niet wachten op onze fotokunsten. Om 16.00 hadden we weer studie met Richard en Patricia en dat is inmiddels uitgegroeid tot een groepje van acht, de namen onuitspreekbaar besparen we jullie :).

Bijbelstudie met inmiddels 8

Vandaag, zaterdag hadden we een speciale vergadering van een vertegenwoordiger van het Besturend lichaam die Zuid Afrika bezocht. We hadden een streaming vanuit Bethel Kaapstad naar meer dan 400 locaties. Wij mochten naar een gemeente 65 km verderop Otjiwarongo en alle auto's en bakkies waren volgepropt, zo'n beetje van " Met z'n allen" maar ontzettend leuk. Wat een voorrecht om dat te mogen meemaken.
Het was enorm aanmoedigend en we hoorden dat er werkelijk ontzettend veel werk wordt verzet. Zo verzorgt het bijkantoor in Zuid Afrika de lectuur voor 20 landen en 840.000 verkondigers.
Er werd veel nadruk gelegd op de enorme groei in de diverse landen. En natuurlijk weer De oogst is groot heel groot maar...
En in Namibie kunnen Need Greaters niet zomaar blijven, alleen degene die financieel onafhankelijk zijn maken een kans. Dus gepensioneerden jullie zijn nog in tel en kunnen hier zo aan het (geestelijke) werk...