Het is Africa he...

20 juni 2017 - Roden, Nederland

Jullie hebben al een tijd niets meer gehoord op ons blog omdat we weer naar huis gingen. Natuurlijk hadden velen van jullie die ons goed kennen allang tussen de regels door gelezen dat we er graag gebleven waren. We hadden heel goed begrepen, mede door de lezing op het bijkantoor in Zuid Africa dat er veel mensen nodig zijn om te helpen en dat bleef ons achtervolgen.

Daarom hebben we na heel goed overleg met onze familie, kinderen en kleinkindje (in november de 2e) en met hun support, in januari onze PRP aangevraagd. Dit is een permanente verblijfsvergunning om in Namibie te mogen wonen en leven.

Natuurlijk was daar een hele papierwinkel voor nodig en het heeft dan ook heel wat tijd gekost om alle benodigde papieren te bemachtigen.

En toen begon het wachten en wachten en wachten.... we hebben 5 maanden gewacht (wel ondertussen gebeden, gebeld, gemaild en de zr. van het RTO in Windhoek is wezen vragen) maar het was steeds in 'behandeling".

Tot vandaag John weer belde en de dame zo vriendelijk was onder het dossier nr. te kijken en toen zei ze dat er 18 april al een brief naar ons was gestuurd. Maar die hadden wij niet ontvangen (Africa he) John vroeg wat er dan in stond en toen zei ze dat het was Goedgekeurd we mogen komen!!!

De Br. en Zr. van het RTO hebben voor de zekerheid nog een keer gevraagd en een andere dame bevestigde inderdaad dat we een verblijfsvergunning krijgen.

Dus lieve allemaal, wij gaan nu ons huis verkopen en verdere stappen doen voor de emigratie naar Namibie!!!!

We mogen daar gaan helpen in gemeente Outjo, met 1 ouderling, zo'n 26 verkondigers en nu gelukkig in een andere koninkrijkszaal.

We houden jullie van de volgende stappen op de hoogte.

1. Ruurd smildiger:
    John en Ria
    Dat is geweldig nieuws voor jullie. We wensen jullie Jehovah's zegen bij al jullie voorbereidingen.

Groetend
    Janet en Ruurd
  2. Debora en Manoah en Noëlle Kielstra:
    20 juni 2017
    Dat is geweldig nieuws!! Eindelijk duidelijkheid en nu kan het verdere plannen maken beginnen!
    We zijn blij en verdrietig tegelijk want we zullen jullie vreselijk missen. Maar tegelijkertijd weten we dat jullie het mooiste werk kunnen doen wat er is.
    Veel liefs en Jehovah's zegen gewenst met alle voorbereidingen.
    Manoah, Debora en Noëlle
  3. Meiko & Jolanda:
    20 juni 2017
    Dat is zeker goed nieuws voor jullie. De mensen hebben jullue hard nodig daar fijn dat jullie de kans krijgen om dat te gaan doen . Succes met voorbereidingen allemaal . Liefs Meiko & Jolanda
  4. Marc en Nancy:
    21 juni 2017
    Wat spannend, en wat een avontuur!! Heel veel succes en Jehovah's zegen met alle voorbereidingen
    Liefs, Marc en Nancy
  5. Theo en Jopie:
    21 juni 2017
    Dit bericht zal jullie vleugels geven en dan wel richting Namibië, Jammer voor ons maar voor de br. en zr. daar geweldig. Natuulijk zijn jullie niet volgende week weg, maar we hopen dat alles bij elkaar niet nog eens vijf maanden duurt. Wij wensen jullie Jehovah's zegen bij de verdere voorbereidingen. liefs jullie vrienden.
  6. Gerke en Liefina Homan.:
    21 juni 2017
    Erg aanmoedigend .Wat een voorrecht om daar te kunnen en te mogen dienen ,een steun te zijn voor de gemeente en velen te helpen Jehovah te leren kennen .Ook in de komende tijd heel veel wijsheid en kracht om alles op de juiste manier af te handelen. Wij wensen jullie daarbij Jehovah s rijke zegen. Lieve groetjes van Gerke en Liefina.
  7. Janny en Klaas Kielstra:
    22 juni 2017
    We zijn al op de hoogte, d.m.v. het telefoontje! Dank jullie wel!
    We zijn erg blij voor jullie. Er is Zoet-Bitter en Bitter/zoet. Voor jullie zal het zoet zijn en
    dat wensen we jullie ook zeer beslist, voor het bijzondere werk en jullie uitgesproken liefde voor ons aller hemelse Vader, die daar ook verheugd over zal zijn en dan mogen wij daar niet bitter over zijn. En daarbij komt nog jullie vreugde en Ria's gezondheid, dus reden genoeg voor het zoet! Toch zullen we jullie erg missen en dat is een beetje bitter-zoet. Dat begrijpen jullie vast wel! Toch heel veel zegen toegewenst en Goddelijke vrede en vreugde van ons! Groetjes.
    Janny en Klaas Kielstra
  8. Hans en marga B.:
    29 juni 2017
    Goed nieuws. Wij zijn heel blij voor jullie. Wij wensen jullie dan ook Jehovah's zegen en veel succes in Namibië. Veel liefs, Hans en Marga B.
  9. Ine Zwaferink:
    4 juli 2017
    Ongetwijfeld was het niet gemakkelijk deze beslissing te nemen. Maar ik heb er veel waardering voor dat jullie deze naar de waarheid hongerende mensen willen helpen! Heel veel succes bij de voorbereiding en natuurlijk Jehovah's onmisbare zegen bij deze volgende fase in jullie leven. Liefs van jullie zus Ine Zwaferink
  10. Janny en Klaas Kielstra:
    9 augustus 2017
    Hi wereldreizigers,
    Jullie zitten op dit moment in het vliegtuig en we wensen jullie een goede en behouden vlucht. Groet en een enorme dosis succes toegewenst + rijke zegen van Jehovah!
    Tot "wieder" horen!